ΝΕΟΤΕΡΑ
latest

728x90

468x60

Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017

H σύγχρονη απάτη γίνεται μέσω διαδικτύου καταγγέλει η «Ένωση Καταναλωτών Βόλου»

H σύγχρονη απάτη γίνεται μέσω διαδικτύου καταγγέλει η «Ένωση Καταναλωτών Βόλου»



Συστήνει να μη δίνουμε προσωπικά και οικονομικά δεδομένα


Στο διαδίκτυο, όπου πλέον, η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων περνά καθημερινά για ώρες μπροστά στον υπολογιστή, έχει μεταφερθεί η σύγχρονη απάτη, με τους επιτήδειους να σκαρφίζονται διάφορους τρόπους για να «ψαρέψουν» προσωπικά δεδομένα και οικονομικά στοιχεία ή να προσπαθούν να «ελαφρύνουν» το πορτοφόλι μας… Για το λόγο αυτό, χρειάζεται μεγάλη προσοχή, να μην απαντάμε σε άγνωστα mail στους υπολογιστές ή sms στα κινητά μας τηλέφωνα και κυρίως να μην δίνουμε προσωπικά στοιχεία σε link που υποτίθεται ότι ανήκουν στην Εφορία, Οργανισμούς, τράπεζες κλπ., και στην ουσία είναι ψεύτικες.


Τα παραπάνω τόνισε στο «Ράδιο Ένα» ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου Αλέκος Κουτσελίνης, που επισήμανε ότι η Ένωση έχει καταγράψει πάνω από 40 τρόπους ηλεκτρονικής εξαπάτησης για ανυποψίαστους.



Πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία

Όπως είπε, αυτό που έχει καταγγελθεί τις τελευταίες ημέρες, είναι κάτι που έχουν κάνει πολλές φορές με άλλες υπηρεσίες, δηλαδή στέλνουν μηνύματα με το λογότυπο της Εφορίας, μιας τράπεζας ή ενός οργανισμού, ακολουθώντας έναν αληθοφανή σύνδεσμο (link) και ζητούν από τον χρήστη να συμπληρώσει σε μια φόρμα μιας σελίδας, που δεν είναι επίσημη της υπηρεσίας ή του Οργανισμού αλλά ψεύτικη, τα προσωπικά τους στοιχεία ή και αριθμό πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικών λογαριασμών, ακόμη και κωδικούς πρόσβασης, υποτίθεται για να τους επιστρέψουν κάποια χρήματα.
Με τον τρόπο αυτό, ανέφερε ο κ. Κουτσελίνης, αποκτούν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα και τη δυνατότητα πρόσβασης σε λογαριασμούς.


«Η απάτη του τύπου αυτού λέγεται fishing («ψάρεμα») και δεν είναι λίγοι αυτοί που «τσιμπούν», όπως έχει καταγραφεί από περιπτώσεις δήθεν μηνυμάτων του υπουργείου Οικονομικών που υποτίθεται επιστρέφει χρήματα φόρων, από τραπεζών για να μην κλείσει λογαριασμός κλπ.», ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών.



Άμεσο δάνειο με χαμηλό επιτόκιο!

Σύμφωνα με προχθεσινή καταγγελία, εστάλη μήνυμα από το εξωτερικό για άμεση και εύκολη χορήγηση δανείου από 9.000 ως 900.000 Ευρώ με 2% επιτόκιο. «Συνήθως τα μηνύματα που είναι από το εξωτερικό δεν έχουν σωστή ορθογραφία και σύνταξη και αμέσως πρέπει να καταλάβουμε ότι πρόκειται για απάτη και να μη δώσουμε σημασία», συστήνει ο Αλέκος Κουτσελίνης.


Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών δήλωσε ότι στις Νιγηριανές απάτες ζητείται να πληρώσουμε ένα ποσό σε έναν λογαριασμό για να πάρουμε κάποια χρήματα, ενώ υπάρχουν οι ¨κερδισμένοι¨ λαχείων με έπαθλα βίλες ή λίρες, με πωλήσεις – ευκαιρίες μέσω ίντερνετ, καθώς και πολλές ακόμη μέθοδοι.


Ο ίδιος συστήνει στους καταναλωτές να αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για απάτη, να μην κοινοποιούν προσωπικά και οικονομικά στοιχεία σε κανέναν για κανέναν λόγο. Η Ένωση Καταναλωτών τονίζει ότι κανένας οργανισμός και καμία υπηρεσία ή τράπεζα δεν θα ζητήσει τα προσωπικά τους στοιχεία ηλεκτρονικά, παρά μόνο αν τους ζητήσει να πάνε από την υπηρεσία.



Να μην απαντούν στα μηνύματα

Επίσης οι καταναλωτές δεν πρέπει να απαντούν σε e mail ή sms αγνώστων, διότι πιθανόν να χρεωθούν με κοστοβόρα μηνύματα. Στα e mail όταν υπάρχει παραπομπή σε link δεν πρέπει να μπαίνουν, διότι εκτός της υποκλοπής των σχολείων αν συμπληρώσουν μια φόρμα που τους ζητείται, υπάρχει περίπτωση να είναι ιός που θα τους καταστρέψει τον υπολογιστή.


Ο Αλ. Κουτσελίνης τόνισε ότι πρέπει οι χρήστες και καταναλωτές να είναι υποψιασμένοι και να ξέρουν ότι κανείς δεν τους χαρίζει χρήματα και να χρησιμοποιούν ασφαλείς σελίδες για τις αγορές τους.




Πηγή: www.magnesianews.gr






« Προηγουμενο
Επομενο »

Δεν υπάρχουν σχόλια