ΝΕΟΤΕΡΑ
latest

728x90

468x60

Τρίτη 3 Ιουλίου 2018

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Προκλητικός ποδηλάτης στο κέντρο της Λάρισας "έφαγε" πρόστιμο 700€ - Για βραβείο ο αστυνομικός!

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Προκλητικός ποδηλάτης στο κέντρο της Λάρισας "έφαγε" πρόστιμο 700€ - Για βραβείο ο αστυνομικός!



Και οι ποδηλάτες υποχρεούνται να συμμορφώνονται στον ΚΟΚ.


Ενα εξαιρετικής σημασίας περιστατικό, κωμικοτραγικό από μία μεριά αλλά και ουσιαστικό, έλαβε χώρα χθες το μεσημέρι, Δευτέρα 2 Ιουνίου περί ώρας 12:00 μ.μ., στο κέντρο της Λάρισας όπως το κατέγραψε η larisacitynews.gr.


Ένας ποδηλάτης, περίπου 40 ετών, ο οποίος κινούνταν με το ποδήλατο του στη συμβολή των οδών Κύπρου και Παναγούλη, και ενώ στη διασταύρωση υπήρχε τροχονόμος για την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων, παραβίασε επιδεικτικά τον ερυθρό σηματοδότη με αποτέλεσμα παρ' ολίγον να προκαλέσει ατύχημα μεταξύ κινούμενων οχημάτων.


Το περιστατικό που ακολούθησε, για όσους βρισκόταν στο σημείο, ήταν αναπάντεχο.


Το αστυνομικό όργανο που βρισκόταν στο σημείο για την ρύθμιση της κυκλοφορίας σταμάτησε τον 40χρονο ποδηλάτη ζητώντας του τα στοιχεία του και εύλογα ρωτώντας τον τι είναι αυτά που κάνει επισημαίνοντας του πως με την παράβαση που έκανε θα προκαλέσει ατύχημα, για να λάβει την εξοργιστική απάντηση του ποδηλάτη:


"Ρε άντε και γ@#!@σου που θα σου δώσω και τα στοιχεία μου...." !!!  


Η συνέχεια ήταν "απολαυστική"....

Ο 40χρονος τράπηκε σε φυγή τρέχοντας με το ποδήλατό του και το αστυνομικό όργανο να προβαίνει σε μία "μίνι καταδίωξη" μέχρι να τον σταματήσει 200 μέτρα πιο πέρα ζητώντας του με επιτακτικό τρόπο αυτή τη φορά τα στοιχεία του για να λάβει για άλλη μία φορά την απάντηση πως αρνείται να του τα δώσει. Μόνο μετά την απάντηση του αστυνομικού πως είναι υποχρεωμένος να καλέσει περιπολικό ώστε να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία της εξακρίβωσης στοιχείων ο 40χρονος εξαγριωμένος έβγαλε και πέταξε την ταυτότητά του στο αστυνομικό όργανο. 


Η συνέχεια βεβαίως ήταν η προβλεπόμενη...

Το αστυνομικό όργανο βεβαίωσε την παράβαση που προβλέπεται για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη από ποδηλάτες και ο προκλητικότατος 40χρονος έφυγε από το σημείο "παραμιλώντας" και απειλώντας το όργανο με τις κλασσικές εκφράσεις του "Ελληνάρα" του τύπου "...θα σου δείξω εγώ τι θα πάθεις... αύριο θα είσαι στις εφημερίδες..." και άλλα ανάλογα, αλλά με ένα πρόστιμο ύψους 700 €.


[ads-post]


Πρέπει επιτέλους να μάθουμε πως είτε κινούμαστε με αυτοκίνητο, μηχανάκι, ποδήλατο ή ακόμα και πεζοί, οφείλουμε ΠΑΝΤΑ να τηρούμε τον ΚΟΚ. Η Ελληνική νοοτροπία ό,τι το ποδήλατο δεν είναι όχημα και μπορεί να κάνει ό,τι θέλει πρέπει να σταματήσει πλέον.


Αξίζει ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στο αστυνομικό όργανο το οποίο έκανε το καθήκον του και βεβαίωσε την παράβαση, και άλλο ένα ΜΠΡΑΒΟ για την αυτοσυγκράτηση που επέδειξε και δεν συνέλαβε τον προκλητικότατο ποδηλάτη για εξύβριση, απειλή και αντίσταση κατά της αρχής.


Καλό θα ήταν και οι υπόλοιποι συνάδελφοί του να επιδείξουν ανάλογο ζήλο και να βλέπουμε πιο συχνά κλήσεις και σε ποδήλατα αλλά και σε πεζούς, μήπως κάποια στιγμή αποκτήσουμε την απαραίτητη οδηγική συμπεριφορά.





Τα πρόστιμα και για τους ποδηλάτες είναι τσουχτερά

Ο οδηγός του ποδηλάτου αντιμετωπίζεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπως ο οδηγός οποιουδήποτε άλλου οχήματος πλην ελαχίστων περιπτώσεων. Τα πρόστιμα για την παραβίαση διατάξεων του ΚΟΚ είναι:

1) Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: 700 ευρώ
2) Ανάποδη κίνηση σε ποδηλατόδρομο μονής κατεύθυνσης ή σε οδό μονής κατεύθυνσης: 200 ευρώ
3) Κίνηση εκτός ποδηλατολωρίδας, όταν υπάρχει: 80 ευρώ.
4) Κίνηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος: από 200-2000 ευρώ ανάλογα με τη συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα.
5) Κίνηση τη νύκτα με το ποδήλατο χωρίς τη χρήση φώτων: 40 ευρώ
6) Χρήση κινητού κατά την οδήγηση ποδηλάτου: 150 ευρώ.


Ο οδηγός ποδηλάτου είναι… οδηγός! Αρα ισχύουν και γι' αυτόν όσα ισχύουν για τους υπόλοιπους οδηγούς!
  • Το ποδήλατο είναι «όχημα» άρα έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις!
  • Ο οδηγός ποδηλάτου είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει και να εφαρμόζει τον ΚΟΚ.
  • Οι οδηγοί άλλων οχημάτων, είναι υποχρεωμένοι να αναγνωρίζουν και να σέβονται τον χρήστη ποδηλάτου στους δρόμους καθώς ο ΚΟΚ αναγνωρίζει το ποδήλατο ως όχημα που επιτρέπεται να κινείται στο οδόστρωμα.
  • Το κράνος δεν είναι υποχρεωτικό από τον ΚΟΚ (και ευτυχώς από κανέναν ΚΟΚ σε Ευρώπη και Αμερική). Μόνο στην Αυστραλία έχει εφαρμοστεί η υποχρεωτική χρήση κράνους με αποτέλεσμα την απότομη μείωση χρήσης ποδηλάτου.
  • Οι ταχύτητες κίνησης στην πόλη δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 20 χιλιόμετρα την ώρα και αυτή η ταχύτητα είναι σχεδόν ταχύτητα… γρήγορου δρομέα.



Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας ενημερώνει τους ποδηλάτες τι πρέπει να προσέχουν κατά την κίνησή τους με το αγαπημένο τους μέσο, πάντα τηρώντας τον ΚΟΚ...


Κινούμαι με ποδήλατο

Τι προσέχω όταν κυκλοφορώ στο δρόμο…
  • Ποδηλατώ χρησιμοποιώντας σωστά το οδικό δίκτυο.
  • Αξιολογώ τον κίνδυνο της περιοχής που ποδηλατώ κάθε στιγμή.
  • Ποδηλατώ με δεδομένο ότι οι υπόλοιποι οδηγοί δεν προσέχουν και επομένως θα πρέπει να προσέχω εγώ.
  • Φοράω πάντα κράνος και προστατευτικά στους αγκώνες και τα γόνατα. 
  • Αφήνω πάντα περιθώριο από το έρεισμα, το πεζοδρόμιο, το άκρο του οδοστρώματος και τα κινούμενα, σταματημένα ή παρκαρισμένα οχήματα.
  • Ελέγχω και «σαρώνω» τον δρόμο σε όλες τις κατευθύνσεις, ακόμη και αν κινούμαι ευθεία.
  • Ελέγχω πριν περάσω την διασταύρωση, ακόμη και όταν το φανάρι μου είναι πράσινο.
  • Ποδηλατώ πάντα στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, εκτός αν έχω πρόθεση να προσπεράσω ή να στρίψω αριστερά.
  • Επιλέγω έγκαιρα τη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποιώντας τους άλλους οδηγούς σε περίπτωση που θέλω να στρίψω.
  • Προειδοποιώ πάντα τους οδηγούς για κάθε αλλαγή τις πορείας μου: για στροφή αριστερά εκτείνω το αριστερό χέρι, για δεξιά το δεξί και για μείωση ταχύτητας κινώ πάνω-κάτω εκτεταμένη την παλάμη μου.
  • Αποφεύγω τις ριψοκίνδυνες και παράτολμες ενέργειες.
  • Κρατάω το τιμόνι του ποδηλάτου και με τα δύο χέρια, εκτός εάν πρέπει να κάνω προειδοποιητικό σήμα στους οδηγούς που με ακολουθούν.
  • Αν θέλω να στρίψω σε μία διασταύρωση αλλά κινούμαι στην απέναντι λωρίδα κυκλοφορίας από αυτήν που βρίσκεται η στροφή ή εάν οι συνθήκες του δρόμου είναι «δύσκολες» (η κίνηση είναι πυκνή, οι ταχύτητες των οχημάτων μεγάλες κ.λ.π.) είναι προτιμότερο να σταματήσω στο φανάρι και να περάσω το ποδήλατο απέναντι από την διάβαση πεζών.
  • Όταν διασχίζω κάθετα έναν δρόμο, περνώ από μία διάβαση ή νησίδα κ.λ.π. είναι ασφαλέστερο να κατέβω από το ποδήλατο και να το περάσω απέναντι με τα χέρια.
  • Προσπερνώ κρατώντας απόσταση 1 μέτρου εντός πόλης και 1,5 μέτρου εκτός πόλης.
  • Προσπερνώ πάντα από αριστερά όταν σταματά μπροστά μου λεωφορείο ή ταξί σε στάση, γιατί από δεξιά κατεβαίνουν επιβάτες και υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος.
  • Προσπερνώ ένα εμπόδιο ή όχημα αφού προηγουμένως ελέγξω γύρω μου και ιδιαίτερα πίσω μου, υπολογίσω την ταχύτητα και την θέση των οχημάτων στο οδόστρωμα και κατόπιν προσπερνώ προσεκτικά κρατώντας τις αποστάσεις.
  • Όταν με προσπερνάει κάποιο άλλο όχημα δεν αλλάζω πορεία (μόνο σε έκτακτη ανάγκη εκμεταλλεύομαι το περιθώριο που έχω αφήσει), κρατώ σταθερά το τιμόνι του ποδηλάτου για τον όγκο του αέρα που θα φέρει πάνω μου το όχημα και δεν «τα χάνω».
  • Όταν βγαίνω από στενό σε κεντρικό δρόμο, εκτός από τα διερχόμενα οχήματα, προσέχω μήπως κάποιο σταματημένο ξεκινήσει, ξεπαρκάρει ή κάνει αναστροφή.
  • Όταν στρίβω σε διασταύρωση με πορτοκαλί βέλη που αναβοσβήνουν προσέχω και παραχωρώ προτεραιότητα στους πεζούς που περνούν την διάβαση.
  • Η πορεία του ποδηλάτου μου πρέπει να είναι σταθερή, να έχω καλή ισορροπία, να μην ποδηλατώ κάνοντας ζικ-ζακ και ελιγμούς, γι’ αυτό κρατώ χαλαρά αλλά σταθερά το τιμόνι του ποδηλάτου και κοιτώ μακριά μπροστά μου.
  • Υπάρχουν δρόμοι στους οποίους η κίνηση με ποδήλατο με μεγαλύτερη ταχύτητα εγγυάται την ασφάλειά μου περισσότερο από ότι η βραδυπορία μου. Γενικότερα όσο λιγότεροι με προσπερνούν τόσο το καλύτερο.
  • Αποφεύγω να ποδηλατώ πάνω στο πεζοδρόμιο.
  • Δεν παρεμποδίζω την κίνηση των πεζών στο πεζοδρόμιο.
  • Προτιμώ δρόμους με λιγότερη κίνηση που τα οχήματα κυκλοφορούν με χαμηλότερες ταχύτητες όπως στενά, απόκεντρους, παραλιακούς δρόμους, παράδρομους οδών κ.λ.π.
  • Όπου υπάρχει δρόμος αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου (ποδηλατόδρομος) τον χρησιμοποιώ.
  • Κάποιες φορές είναι προτιμότερο να καλύπτω όλη τη λωρίδα κυκλοφορίας με το ποδήλατο, ώστε οι οδηγοί να με προσέχουν περισσότερο.
  • Κατά τη νυκτερινή οδήγηση χρησιμοποιώ μεγάλα εμπρόσθια και οπίσθια φώτα, φοράω ανακλαστικό γιλέκο και αποφεύγω τα μαύρα ρούχα, έτσι ώστε να γίνομαι ευκολότερα ορατός.
  • Δεν οδηγώ φοβισμένα ή τρομαγμένα, δίνοντας δικαίωμα στους υπόλοιπους οδηγούς να οδηγούν πιο επιθετικά και να μη με λογαριάζουν.
  • Περισσότερα ποδήλατα που κυκλοφορούν μαζί, αναγκάζουν τους οδηγούς να προσέχουν περισσότερο.
  • Εκμεταλλεύομαι το πλεονέκτημα της καλύτερης ορατότητας που μου προσφέρει η καλύτερη και ψηλότερη θέση οδήγησης του ποδηλάτου έναντι των οδηγών του αυτοκινήτου.
  • Σε περίπτωση ατυχήματος δεν πανικοβάλλομαι, ξεκουράζομαι, πίνω λίγο νερό, δέχομαι τη βοήθεια τρίτων και αν είναι κάτι σημαντικό καλώ σε βοήθεια.
  • Καλό είναι να γνωρίζω τις βασικές πρώτες βοήθειες.

Ιδιαίτερα προσέχω…
  • Τις πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά από σταματημένα ή παρκαρισμένα οχήματα και αφήνω πάντα περιθώριο ενός μέτρου από αυτά για να μπορώ να αντιδράσω έγκαιρα.
  • Τα σταματημένα ή παρκαρισμένα οχήματα που ξεκινούν ή ξεπαρκάρουν χωρίς προειδοποίηση και αφήνω πάντα περιθώριο ενός μέτρου από αυτά για να μπορώ να αντιδράσω έγκαιρα.
  • Τα αυτοκίνητα που με προσπερνούν και αμέσως μετά στρίβουν ακριβώς μπροστά μου, ενώ εγώ συνεχίζω να κινούμαι ευθεία.
  • Τα στενά, τις μεγάλες διασταυρώσεις, τις «δύσκολες» διασταυρώσεις χωρίς ορατότητα, είτε έχω προτεραιότητα είτε όχι.
  • Τα αυτοκίνητα που προπορεύονται, διότι μπορεί να σταματήσουν ξαφνικά μπροστά μου χωρίς προειδοποίηση και αφήνω αποστάσεις για να μπορώ να αντιδράσω έγκαιρα.
  • Τις σφήνες στα μποτιλιαρίσματα, τους καθρέφτες και τα χέρια των οδηγών που προεξέχουν, τις απότομες αλλαγές λωρίδας των οχημάτων, τις πόρτες που μπορεί να ανοίξουν ξαφνικά κλπ. Διατηρώ χαμηλή ταχύτητα καθώς περνάω με το ποδήλατο μου ανάμεσα από τα σταματημένα αυτοκίνητα.
  • Τα παιδία, τους ηλικιωμένους και τα ζώα που μπορεί να πεταχτούν ξαφνικά μπροστά μου.
  • Την προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους και τις κινήσεις των υπόλοιπων οδηγών.
  • Μήπως τα μπατζάκια του παντελονιού και τα κορδόνια μου σκαλώνουν στους δίσκους, διότι υπάρχει κίνδυνος ανατροπής μου από το ποδήλατο.
  • Πώς χρησιμοποιώ τα φρένα μου, δεν πατάω ποτέ μόνο το ένα και ιδιαίτερα το μπροστινό, διότι υπάρχει κίνδυνος ανατροπής μου από το ποδήλατο.

Στο οδόστρωμα προσέχω…
  • Όταν υπάρχει υγρασία, νερό, πάγος, σαπουνάδα, άμμος, χαλίκι, πετρέλαιο κ.λ.π. η άσφαλτος είναι επικίνδυνη και χρειάζεται να προσέχω περισσότερο.
  • Προσέχω τις ράγες τρένου ή του τραμ, τις σχάρες υπονόμων κ.λ.π. και τις περνάω κάθετα για την ασφάλειά μου και την προστασία του ποδηλάτου μου.
  • Προσέχω το ανέβασμα και κατέβασμα πεζοδρομίων ή εμποδίων και τα περνάω κάθετα για την ασφάλειά μου και την προστασία του ποδηλάτου μου.
  • Προσέχω τις λακκούβες, τα υψώματα και τις κακοτεχνίες του δρόμου κ.λ.π., τα αποφεύγω ή ανασηκώνομαι ελαφρώς για την ασφάλειά μου και την προστασία του ποδηλάτου μου.
  • Προκειμένου να ανέβω ένα πεζοδρόμιο ή να αλλάξω επίπεδο στο δρόμο ανασηκώνομαι από τη σέλλα και ρίχνω το βάρος μπροστά, για να το κατέβω ρίχνω το βάρος πίσω, με αυτό τον τρόπο ανεβοκατεβαίνω εύκολα χωρίς να καταστρέφω το ποδήλατο.






Γράφει για την larisacitynews.gr
Νίκος Παπαδόπουλος




« Προηγουμενο
Επομενο »

Δεν υπάρχουν σχόλια