ΝΕΟΤΕΡΑ
latest

728x90

468x60

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019

Η θρησκοληψία και ο σκοταδισμός βασιλεύει πλέον στο Υπουργείο Παιδείας

Η θρησκοληψία και ο σκοταδισμός βασιλεύει πλέον στο Υπουργείο Παιδείας


Μάθημα Ιστορίας μόνο για τη διαμόρφωση εθνικής συνείδησης και όχι για τη διαμόρφωση πολιτών με ιστορικές γνώσεις, με ανθρωπιστικές και δημοκρατικές αξίες. Παρελάσεις με σημαίες - βαθμολογικά λάβαρα μόνο για τους καλύτερους μαθητές στο Δημοτικό

Επιστροφή στο παρελθόν. Μάθημα Ιστορίας μόνο για τη διαμόρφωση εθνικής συνείδησης και όχι για τη διαμόρφωση πολιτών με ιστορικές γνώσεις, με ανθρωπιστικές και δημοκρατικές αξίες. Σιγή ιχθύος για την αντισυνταγματικότητα της αναγραφής του θρησκεύματος στα απολυτήρια και τον τρόπο απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών. Παρελάσεις με σημαίες - βαθμολογικά λάβαρα μόνο για τους καλύτερους μαθητές στο δημοτικό.

Οι άμεσες παρεμβάσεις στην εκπαίδευση, όπως η κατάργηση της κλήρωσης στα Δημοτικά για τη σημαία στις παρελάσεις και η συγκρότηση νέων προγραμμάτων σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας δίνουν το στίγμα της εκπαιδευτικής πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, στο επίκεντρο της οποίας είναι ο κλασικός συντηρητισμός, οι θρησκόληπτες και σκοταδιστικές αντιλήψεις. Μετά τον Άδωνι Γεωργιάδη, που ωρυόταν ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αντικατέστησε τα Λατινικά με την Κοινωνιολογία στην Γ' Λυκείου επειδή ήθελαν να «κάνουν τα παιδιά αριστερά», έρχεται η Νίκη Κεραμέως να απεμπολήσει τον κοινωνικό χαρακτήρα της Ιστορίας: Το μάθημα πρέπει να διαμορφώνει εθνική συνείδηση και όχι να έχει κοινωνιολογικό χαρακτήρα, είπε, προαναγγέλλοντας το «ξήλωμα» των ρυθμίσεων της απερχόμενης κυβέρνησης.

Αυτό σημαίνει ότι η δουλειά δύο χρόνων της επιστημονικής επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του μαθήματος της Ιστορίας από το Δημοτικό έως τη Β' Λυκείου θα βρεθεί στον «κάλαθο των αχρήστων». Στόχος της επιτροπής ήταν να διαμορφώσουν τα παιδιά ιστορική συνείδηση, να ακονίσουν την κριτική τους σκέψη μακριά από τη λογική της αποστήθισης και να αποκτήσουν μια ευρύτερη, σφαιρική οπτική πάνω στην Ιστορία. Πρότειναν μάλιστα νέες διδακτικές πρακτικές και νέες θεματικές (τοπική, προφορική και οικογενειακή Ιστορία, μελέτη θεματικών φακέλων κ.ά).

Μετά τις δηλώσεις Κεραμέως, ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου διευκρίνισε ότι μετά από συζητήσεις δύο χρόνων «η ομάδα εργασίας για το μάθημα Ιστορίας στα σχολεία που είχε συστήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και στην οποία συμμετείχαν καθηγητές Πανεπιστημίων και της Μέσης Εκπαίδευσης, απέστειλε το πόρισμα της στο ΙΕΠ. Το ΙΕΠ έστειλε τη γνωμάτευση του στο υπουργείο Παιδείας και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ ως Υπουργική Απόφαση το πόρισμα της ομάδας εργασίας. Δηλαδή έχουν ήδη καθοριστεί επισήμως το περιεχόμενο του μαθήματος, οι τρόποι προσέγγισης των θεμάτων από το Δημοτικό μέχρι και τη Β' Λυκείου, με Υπουργικές Αποφάσεις που ξεπερνούν τις 250 σελίδες. Αυτό συνιστά προϋπόθεση για την προκήρυξη για τη συγγραφή των βιβλίων, την οποία το ΙΕΠ άρχισε να υλοποιεί. Όσα είπε η υπουργός δεν είναι γενικές απόψεις αλλά στοχεύουν στην ακύρωση μιας επιστημονικά και διδακτικά άψογης πρότασης» ανέφερε, καταλογίζοντας στην υπουργό Παιδείας άγνοια, εμπάθεια, ιδεολογικό πόλεμο και ασχετοσύνη για επιστημονικά ζητήματα.

[ads-post]

«Κεραμίδα» στην Κεραμέως

Την ίδια ώρα, η Νίκη Κεραμέως βρίσκεται σε εξαιρετικά «δύσκολη θέση» απέναντι στο άκρως συντηρητικό ακροατήριό της εξαιτίας της απόφασης της Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων: η αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα απολυτήρια κρίθηκε αντισυνταγματική, όπως και η δήλωση των μαθητών ότι δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι προκειμένου να απαλλαγούν από το μάθημα των Θρησκευτικών.

Πρόκειται για την πρώτη «καυτή πατάτα» που καλείται να διαχειριστεί η υπουργός, καθώς ήδη δεξιοί και συντηρητικοί κύκλοι έχουν αρχίσει να δυσαρεστούνται από τις... «αποστάσεις ασφαλείας» που κράτησε για το ζήτημα. «Δεν θα τοποθετηθώ επί του θέματος, θα περιμένω τις αποφάσεις και θα τοποθετηθούμε συνολικά ως υπουργείο» δήλωσε λακωνικά, εν αναμονή των αποφάσεων του ΣτΕ που εκκρεμούν για το θρήσκευμα στα απολυτήρια. Με την ελπίδα βέβαια ότι δεν θα δυσαρεστήσει μεγάλο μέρος των συντηρητικών ψηφοφόρων και ότι δεν θα διασαλεύσει τις καλές σχέσεις που διατηρεί με εκπροσώπους της Εκκλησίας.


Ηχούν οι καμπάνες

Φαίνεται πάντως ότι δεν τα καταφέρνει. Οι καμπάνες ηχούν. Στον απόηχο της απόφασης για το θρήσκευμα και την απαλλαγή στα Θρησκευτικά, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) συναντήθηκε την περασμένη Παρασκευή με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.

Μετά τη συνάντηση και δίνοντας το στίγμα των προθέσεων της Εκκλησίας, ο αρχιεπίσκοπος δήλωσε ότι υπάρχουν θέματα με «αιχμές που θέλουν συζήτηση» και ότι υπάρχει η «όρεξη» για να «αγωνιστούμε όλοι μαζί» ώστε να ξεπεραστούν οι «διάφορες δυσκολίες», ενώ ο πρόεδρος της ΠΕΘ Ηρακλής Ρεράκης, σημείωσε ότι «υπάρχουν ακόμα αρκετά προβλήματα, αλλά με τη βοήθεια και τη συμβολή του αρχιεπισκόπου θα λυθούν, και για το μάθημα των Θρησκευτικών, όπου ο μακαριώτατος ως γνωστόν ζητάει να έχει ορθόδοξο προσανατολισμό αναμένοντας και τις νέες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας».

Ορίστηκε μάλιστα νέα συνάντηση της Ένωσης με τον αρχιεπίσκοπο στο τέλος Σεπτεμβρίου, αφότου θα έχει βγει και η επικείμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα προγράμματα σπουδών στα Θρησκευτικά, καθώς, σύμφωνα με τον Ιερώνυμο, θα πρέπει να εξεταστούν εκ νέου «τα καινούργια προβλήματα που έχουν σχέση και με τα σχολεία μας, και με τις οικογένειές μας, και με τη Δικαιοσύνη, και με την πολιτεία, και επομένως έχουμε μπροστά μας έναν μεγάλο αγώνα που θα προσπαθήσουμε με ειρήνη, με γαλήνιο τρόπο, να φέρουμε καλή ατμόσφαιρα στα παιδιά μας στα σχολεία». Εμπρός, πίσω.






Πηγή: www.avgi.gr (Βαϊνανίδη Χρύσα)










« Προηγουμενο
Επομενο »

Δεν υπάρχουν σχόλια