ΝΕΟΤΕΡΑ
latest

728x90

468x60

Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

Στο Δημοτικό Συμβούλιο προς έγκριση η μελέτη αναδιαμόρφωσης της Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Λάρισα

Στο Δημοτικό Συμβούλιο προς έγκριση η μελέτη αναδιαμόρφωσης της Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Λάρισα



Στο Δημοτικό Συμβούλιο η έγκριση της μελέτης και η κατασκευή του έργου – Αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας λεωφορείων και ταξί με απαγόρευση κυκλοφορίας ΙΧ – Κατασκευάζεται ποδηλατόδρομος – Υπογειοποίηση κάδων απορριμμάτων σε Κεντρική Πλατεία και κτίριο Στρατολογίας



Σε πλήρη ανακατασκευή της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου, η οποία πλέον διαμορφώνεται σε δρόμο αποκλειστικής χρήσης για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προχωρά ο Δήμος Λαρισαίων.



Στο Δημοτικό Συμβούλιο, που συνεδριάζει την ερχόμενη Πέμπτη 11 Μαΐου, έρχεται προς συζήτηση και έγκριση μελέτης και εκτέλεσης του έργου της ανακατασκευής της Μεγάλου Αλεξάνδρου, με τον προϋπολογισμό του έργου να φτάνει στο 1,5 εκατ. ευρώ περίπου.



Σύμφωνα με στοιχεία της εισήγησης των υπηρεσιών του Δήμου Λαρισαίων, που παρουσιάζει σήμερα το larissanet.gr, η προς μελέτη περιοχή, συνολικού εμβαδού περίπου 5.300 μ2, αποτελεί τμήμα ενός μεγαλύτερου σχεδίου αστικής ανάπλασης της πόλης, σύμφωνα με το ήδη εγκεκριμένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης.



Η μελέτη ανακατασκευής ακολούθησε την κυκλοφοριακή μελέτη εφαρμογής, που είναι συνέχεια του ΣΒΑΚ, και έχει ως έναν από τους βασικούς στόχους την προώθηση – διευκόλυνση των μέσων μαζικής μεταφοράς, σε επίπεδο πληροφόρησης αλλά και παροχής προτεραιότητας, όπου αυτό είναι δυνατό.



Η κυκλοφοριακή μελέτη για την οδό Μ. Αλεξάνδρου προβλέπει κατασκευή Ζώνης αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων και ΤΑΧΙ (πλάτους 3.25μ), ποδηλατόδρομο με αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ποδηλάτων (πλάτους 1.50μ), και ζώνες κυκλοφορίας πεζών κατά μήκος των όψεων των οικοδομικών τετραγώνων. Τηρήθηκαν οι τεχνικές οδηγίες για ποδηλατοδρόμους και για λεωφορειόδρομους (σύμφωνα με την από 05-04-2016 απόφαση του ΥΠΟΜΕΔΙ) ώστε να υλοποιηθεί ένας ασφαλής δημόσιος χώρος για οχήματα και πεζούς.



Ο ποδηλατόδρομος διαχωρίζεται από τη ζώνη των λεωφορείων με νησίδα πλάτους 70 εκ. σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Η διαμόρφωση της νησίδας δίνει τη δυνατότητα διείσδυσης του πρασίνου μέσα στον πυκνοδομημένο αστικό ιστό με έναν γραμμικό χώρο πρασίνου που θα βελτιώσει σημαντικά την αισθητική του υπαίθριου δημόσιου χώρου, και ταυτόχρονα θα προσφέρει στο περιβάλλον μία πολύτιμη πηγή οξυγόνου και δροσιάς.



Όπως τονίζεται στη σχετική εισήγηση «οι παρεμβάσεις έγιναν πρωτίστως και κατά κύριο λόγο με γνώμονα την λειτουργικότητα καθώς και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της εύρυθμης και ασφαλούς κυκλοφορίας πεζών, οχημάτων και ποδηλάτων. «Δημιουργήθηκε» μία πολυλειτουργική υπαίθρια ζώνη σε άμεση συνάφεια με τις περιοχές κατοικίας και εμπορίου, ώστε αυτή να ανταποκρίνεται στα δεδομένα του χώρου με στόχο την ένταξή της στο ευρύτερο αστικό τοπίο και στην βελτίωση της αισθητικής του δρόμου. Η ανακατασκευή της οδού Μ. Αλεξάνδρου εντάσσεται στην εφαρμογή μιας πρακτικής στον αστικό χώρο που αποθαρρύνει την χρήση του Ι.Χ. στις κεντρικές περιοχές της πόλης και ενθαρρύνει την κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς.




Το τμήμα της Μεγ. Αλεξάνδρου από Κούμα έως Παπακυριαζή


Προτείνεται η αποξήλωση όλων των υπαρχουσών κατασκευών ώστε να δημιουργηθεί μια ενιαία επιφάνεια στο ίδιο επίπεδο, η οποία θα επικαλυφθεί από τσιμεντόπλακες και κυβόλιθους, ενώ παράλληλα θα γίνει η ανάλογη φύτευση ώστε να εξασφαλιστεί αφενός μεν μία διαρκής οπτική επαφή με το πράσινο και αφετέρου σκίαση και δροσισμός ειδικά στο, βεβαρημένο από τον ήλιο, δυτικό πεζοδρόμιο έναντι της κεντρικής πλατείας.




Το τμήμα της Μεγ. Αλεξάνδρου από Παπακυριαζή έως Πατρόκλου


Η εναλλαγή στα υλικά του δαπέδου σηματοδοτεί και τις εκάστοτε χρήσεις ή κινήσεις. Οι βασικές πορείες κίνησης των πεζών σηματοδοτούνται από τσιμεντόπλακες χρώματος γκρι (τύπου μοζαίκ), σύμφωνα με την παρόμοια αρχιτεκτονική όλων των νέων κατασκευών και αναπλάσεων των πεζοδρομίων της πόλης. Η επιφάνεια του λεωφορειόδρομου επιστρώνεται από κυβολίθους χρώματος γκρι, ενώ του ποδηλατόδρομου από κυβολίθους χρώματος κόκκινου. Η σύνθεση των ήδη υπαρχόντων υλικών, περιμετρικά του έργου με τα νέα έγινε, ώστε να δημιουργηθεί ένα ενιαίο μορφολογικά και λειτουργικό σύνολο που να αντικατοπτρίζει την σύγχρονη και διαρκώς αναπτυσσόμενη ταυτότητα της πόλης.





Το κομμάτι της Μ. Αλεξάνδρου από Πατρόκλου μέχρι Μανδηλαρά


Για ενίσχυση της ασφάλειας των πεζών, αλλά και για την απαγόρευση της παράνομης στάθμευσης, μεταξύ του «πεζοδρομίου» και του λεωφορειόδρομου προτείνεται η διατήρηση της ήδη υπάρχουσας δενδροστοιχίας από μανόλιες, καθώς και η τοποθέτηση καθιστικών και εμποδίων διέλευσης (κολονάκια).



Λόγω της κατασκευής της όλης της διαμόρφωσης σε ένα ενιαίο επίπεδο, θα κατασκευαστεί νέο δίκτυο ομβρίων, το οποίο θα συνδέεται με το υφιστάμενο δίκτυο ομβρίων της ΔΕΥΑΛ.



Επίσης, προβλέπονται 40 θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, 2 θέσεις στάθμευσης ΑΜΕΑ, και 3 χώροι φορτοεκφόρτωσης για τα οχήματα τροφοδοσίας και φορτοεκφόρτωσης. Επίσης, στο τμήμα της οδού κατά μήκος της Κεντρικής πλατείας προβλέπονται 1 θέση στάθμευσης τουριστικού λεωφορείου για την εξυπηρέτηση των παρακείμενων ξενοδοχείων και 20 θέσεις ταξί για την εξυπηρέτηση των δημοτών και των επισκεπτών της πόλης.



Για την αποκομιδή των απορριμμάτων προτείνεται η τοποθέτηση καινοτόμου συστήματος διπλών υπόγειων κάδων απορριμμάτων, δύο στις άκρες της Κεντρικής πλατείας, και δύο στη νησίδα εμπρός από τη Στρατονομία, ενώ ταυτόχρονα καταργούνται οι 12 μεμονωμένοι υπέργειοι κάδοι. Στο σύστημα των υπογείων κάδων απορριμμάτων, οι θυρίδες εισαγωγής των απορριμμάτων βρίσκονται πάνω από το έδαφος, ενώ οι κάδοι είναι τοποθετημένοι υπογείως. Κατά τη διάρκεια της αποκομιδής των απορριμμάτων, το σύστημα ανυψώνεται και το προσωπικό καθαριότητας αποκτά πρόσβαση στους κάδους. Το επάνω τμήμα με τις θυρίδες εισαγωγής, είναι κομψά σχεδιασμένο, ώστε να ομορφαίνει τον χώρο. Κατ’ επιλογή, οι θυρίδες εισαγωγής μπορούν να είναι, μόνο για γενικά απορρίμματα ή και για ανακύκλωση διαφόρων υλικών, ενώ επίσης μπορούν να συμπιέζονται για μείωση του όγκου τους.



Τέλος γίνεται αντικατάσταση των υφισταμένων φωτιστικών σωμάτων με φωτιστικά σώματα led, που αποσκοπούν στην μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.



Η όλη ανακατασκευή της οδού αποσκοπεί στην δημιουργία ενός δημόσιου χώρου στον οποίο εφαρμόζονται νέες πρακτικές που αναβαθμίζουν την καθημερινότητα, ενώ ταυτόχρονα παραμένει ένας ζωντανός εμπορικός δρόμος που προκαλεί τους πολίτες να συναθροίζονται και να αλληλοεπιδρούν.












Πηγή: www.larissanet.gr





























































« Προηγουμενο
Επομενο »

Δεν υπάρχουν σχόλια