ΝΕΟΤΕΡΑ
latest

728x90

468x60

Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ενωμένοι πλέον ΟΛΟΙ οι Πνευματικοί δημιουργοί στην ΕΥΕΔ - Καταπέλτης οι καταγγελίες πρώην μελών για την Αυτοδιαχείριση

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ενωμένοι πλέον ΟΛΟΙ οι Πνευματικοί δημιουργοί στην ΕΥΕΔ - Καταπέλτης οι καταγγελίες πρώην μελών για την Αυτοδιαχείριση


Στο επίκεντρο σημαντικών εξελίξεων οι Έλληνες δημιουργοί 


Χαρμόσυνες οι εξελίξεις για τους Πνευματικούς δημιουργούς, την διαχείριση των πνευματικών έργων τους αλλά και τους επαγγελματίες που κάνουν χρήση μουσικής στις επιχειρήσεις τους. Μετά το οριστικό λουκέτο που μπήκε στην "αμαρτωλή" ΑΕΠΙ τον Μάιο του 2018 από το Υπουργείο Πολιτισμού εν μέσω σκανδάλων που είδαν το φως της δημοσιότητας για οικονομική κακοδιαχείριση και την αναστάτωση που δημιουργήθηκε στην αγορά με την διάσπαση των δημιουργών σε δύο "στρατόπεδα", από την μία μεριά την δημιουργία από το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού και τον κρατικό Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) της Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων (ΕΥΕΔ), έχοντας με το μέρος της μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα το 97% των δημιουργών, και από την άλλη μεριά την "ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ(Autodia) η οποία είχε με το μέρος της ένα μικρό ποσοστό δημιουργών (της τάξης του 3%) και πολλά ερωτήματα και καταγγελίες για τον τρόπο λειτουργίας της, ο επιχειρηματικός κόσμος που έκανε χρήση μουσικών έργων (από ταβέρνες & καφενεία μέχρι κέντρα διασκέδασης & ξενοδοχεία) βρισκόταν σε απόγνωση μη γνωρίζοντας ξεκάθαρα σε ποιον ή ποιους οργανισμούς θα έπρεπε να καταβάλουν τα Πνευματικά Δικαιώματα ώστε να μην βρεθούν υπόλογοι με αυστηρότατες νομικές και αστικές κυρώσεις στις επιχειρήσεις τους.

Η οριστική λύση του προβλήματος δόθηκε την προηγούμενη Παρασκευή, 1 Μαρτίου, με σχετική ανακοίνωση των Σωματείων των δημιουργών, ΜΕΤΡΟΝ & ΣΩΜΣΕ, οι οποίοι είχαν συμπορευθεί με την "ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ(Autodia), όπου αναφέρουν την οριστική αποχώρησή τους από τον οργανισμό και ένταξή τους, πλέον το ΣΥΝΟΛΟ των δημιουργών κάτω από μία κοινή στέγη, στην Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων (ΕΥΕΔ) μέχρι την δημιουργία του νέου ΟΣΔ που υλοποιείται από τους δημιουργούς που είχαν συμπορευθεί με την ΕΥΕΔ.

Στην ανακοίνωσή τους  καταγγέλλουν πληθώρα αυθαιρεσιών και παρατυπιών στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, η οποία την οδηγεί (όπως είχαμε γράψει σε παλαιότερο άρθρο μας στην larisacitynews.GR) σε μία καταστροφική πορεία με το "λουκέτο" να είναι στον ορίζοντα.

Στην ανακοίνωσή τους αναφέρονται αναλυτικά:

Ανακοίνωση των σωματείων ΜΕΤΡΟΝ και ΣΩΜΣΕ για την αποχώρηση τους από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Τα σωματεία μας το περασμένο καλοκαίρι ένωσαν τις δυνάμεις τους υποστηρίζοντας την ύπαρξη ενός ΟΣΔ αυτοδιαχειριζόμενου, χωρίς καμία κρατική παρέμβαση, με πλήρη ιδιοκτησία και έλεγχο του από τους Έλληνες δημιουργούς (και εκδότες), σε έντιμη και δίκαιη συστέγαση με τους ξένους οργανισμούς δημιουργών (και εκδοτών) συναδέλφων μας. Επιλέξαμε την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ επειδή πιστέψαμε πως εκπληρώνει εν δυνάμει όλες αυτές τις προϋποθέσεις, έχοντας και την απαραίτητη έγκριση και στήριξη από την παγκόσμια ομοσπονδία (CISAC).

Δυστυχώς, όπως αποδείχτηκε, η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ έκρυβε πολλές αδυναμίες (εξαιτίας της πολιτείας των πριν από την είσοδο μας διοικήσεων), τις οποίες απέκρυψε από εμάς. Διαπιστώσαμε πως πρόκειται για έναν Οργανισμό με χρέη που εκκρεμούν (χωρίς να αποκαλύπτονται), μακροχρόνιες καταχρηστικές συμβάσεις με μεγάλους χρήστες που δεν επιτρέπουν την είσπραξη των Πνευματικών δικαιωμάτων μας και πλήθος διοικητικές ανακολουθίες και παρεκκλίσεις από την κανονικότητα. Εμείς (επιθυμώντας να φτάσουμε στην αλήθεια), πριν διαταχθεί ενδεχόμενος έλεγχος στην Αυτοδιαχείριση από τον ΟΠΙ, με πρωτοβουλία των εκπροσώπων μας στο νέο εποπτικό συμβούλιο του Οργανισμού, αποφασίσαμε να παραγγείλουμε ανεξάρτητη έρευνα των οικονομικών της Αυτοδιαχείρισης, σε διακεκριμένη εταιρεία. 

Παρ' όλες μας τις προσπάθειες και την θετική στάση μας, η παλαιότερη διοίκηση του οργανισμού (δομημένη πάνω στα έργα και τις ημέρες ενός και μόνο προσώπου) εν τέλει επιβεβαίωσε τις φήμες που δεν θελήσαμε να πιστέψουμε όταν αποφασίσαμε να ενταχθούμε στον οργανισμό. Έφτασε η διοίκηση αυτή στο σημείο να ασκήσει αγωγή στην ίδια την ΓΣ του Οργανισμού (που απλά επικύρωσε με την απόφαση της όσα με καλή πίστη είχαν συμφωνηθεί μεταξύ μας ήδη από το καλοκαίρι). Επίσης, η πολυδιαφημισμένη συμφωνία της με τα Επιμελητήρια αποδείχτηκε πως, αντί να βελτιώσει τα έσοδα του οργανισμού, στην πράξη τα μείωσε σημαντικά! Οι παρατυπίες εξάλλου και οι αυθαιρεσίες στα μητρώα του οργανισμού είναι απερίγραπτες. Ενδεικτικά, σχεδόν τα μισά μέλη του οργανισμού δεν έχουν εγκριθεί ούτε από το ΔΣ ούτε από τη Γενική Συνέλευση και τρία από τα μέλη του ΔΣ δεν είναι νομίμως εκλεγμένα! Αλλά και η αμοιβαία συμφωνηθείσα διαδικασία επιλογής CEO καταστρατηγήθηκε βάναυσα(με την ανοχή της απερχόμενης διεύθυνσης του Οργανισμού), με αποτέλεσμα να επιλεγεί για την θέση υποψήφιος χωρίς ανάλογη εμπειρία και προϋπηρεσία στον χώρο, ενώ απορρίφθηκε ο μοναδικός υποψήφιος που ανέδειξε η (πολυδάπανη) έρευνα αγοράς που χρηματοδοτήσαμε, με ανάθεση σε ειδική εταιρεία αξιολόγησης στελεχών. 

Πολλά μέλη της αυτοδιαχείρισης (σε μια ύστατη προσπάθεια να ανακοπεί η καταστροφική πορεία του Οργανισμού) αιτήθηκαν - μετά από συλλογή υπογραφών και υπερκαλύπτοντας τον αριθμό που προβλέπει το καταστατικό μας - την άμεση διεξαγωγή νέας έκτακτης ΓΣ και εκλογών. Το ΔΣ που ήταν υποχρεωμένο, σύμφωνα με το καταστατικό, να συμμορφωθεί με το αίτημα αυτό, ούτε καν τους απάντησε. Τα σωματεία μας αποφάσισαν, μετά από αυτήν την εξέλιξη, να αποσύρουν τους εκπροσώπους τους από το ΔΣ του Οργανισμού. Όλα τα παραπάνω κι επιπλέον μια σειρά από καταστατικές "σκιές" και παραβιάσεις, καθώς και η πρόωρη (και χωρίς σοβαρή ώσμωση και συνεννόηση με εμάς) προσπάθεια επιβολής ενός πλαισίου λειτουργίας με σαφή χαρακτηριστικά υποβάθμισης του Ελληνικού ρεπερτορίου ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Είμαστε ηθικά υποχρεωμένοι να ενημερώσουμε όλους τους συναδέλφους μας - που με καλή πίστη (και συμφωνώντας με τις προϋποθέσεις που θέσαμε) μας ακολούθησαν στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - για όλα όσα μας οδηγούν στην έξοδο. Είμαστε επίσης υποχρεωμένοι να τους δηλώσουμε πως παραμένουμε σταθεροί υποστηρικτές της δημιουργίας ενός οργανισμού σύμφωνα με τα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, χωρίς κρατική συμμετοχή, με πλήρη αυτοδιαχειριστική δυναμική, όπως συμβαίνει παντού στον πολιτισμένο κόσμο. 

Γι' αυτό αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στην διαδικασία ίδρυσης του νέου Ελληνικού ΟΣΔ που σχηματίζεται από τους συναδέλφους μας που παρέμειναν στην ΕΥΕΔ. Έπειτα από ένα ολιγόμηνο μεταβατικό στάδιο ένταξης στην Έκτακτη Υπηρεσία, έχουμε συνομιλήσει και λάβει εγγυήσεις πως θα προχωρήσουμε όλοι μαζί ισότιμα στο νέο μεγάλο φορέα που θα στεγάσει ενωμένο όλο το Ελληνικό τραγούδι, μέσα από διαδικασίες δημοκρατικές και διαφανείς για το καλό της συλλογικής διαχείρισης στην χώρα μας και την θεραπεία όλων όσων οδήγησαν τον κλάδο μας στην φτώχεια και την υποβάθμιση. Ας μην γίνει το ελληνικό τραγούδι το "πεδίο βολής που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φανταροι" Και ας κλείσει επιτέλους εδώ ο κύκλος του "εμφύλιου" διχασμού μας, από τον οποίο βγήκαμε όλοι χαμένοι... 

Τα ΔΣ των σωματείων Μέτρον και Σωμσε






Υπό το πρίσμα των σημαντικών αυτών εξελίξεων η larisacitynews.GR παραβρέθηκε στην πρώτη μεγάλη συνάντηση δημιουργών/δικαιούχων πνευματικών δικαιωμάτων, μελών της Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων- ΕΥΕΔ, που κατοικούν στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019, στη μουσική σκηνή ΒΕΝΤΕΤΑ LIVE με μεγάλη επιτυχία και εντυπωσιακή προσέλευση. 





Στη συνάντηση, που διήρκησε σχεδόν τρεις ώρες, οι δημιουργοί ενημερώθηκαν από την Προσωρινή Διαχειρίστρια της ΕΥΕΔ και τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου και για όλες τις εξελίξεις που αφορούν στη διαχείριση των δικαιωμάτων τους και παράλληλα, με συλλογικό πνεύμα και εύστοχες τοποθετήσεις, οι δημιουργοί συζήτησαν και έκαναν τις προτάσεις τους. Η φιλική ατμόσφαιρα και το υψηλό επίπεδο του διαλόγου έκαναν έντονα φανερό σε όλους ότι έχει συντελεστεί μια μεγάλη αλλαγή στη συλλογική διαχείριση και πλέον οι δημιουργοί βρίσκονται στο επίκεντρο των σημαντικών εξελίξεων και αποφάσεων, περιβάλλοντας με εμπιστοσύνη τον φορέα που τους εκπροσωπεί. 





Η Προσωρινή Διαχειρίστρια της ΕΥΕΔ κα Μαρία Βλάχου καλωσόρισε και ευχαρίστησε τους δημιουργούς για την ανταπόκρισή τους και την παρουσία τους στη συνάντηση. Αναφέρθηκε συνοπτικά στην πορεία της ΕΥΕΔ από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα και το έργο που έχει επιτελέσει, τις σημαντικές αποφάσεις που έχουν λάβει οι δημιουργοί και οι δικαιούχοι δικαιωμάτων στις δύο μεγάλες Γενικές Συνελεύσεις, την εκπόνηση νέου κανονισμού διανομής και αναπροσαρμοσμένου αμοιβολογίου, την πρώτη έκτακτη πληρωμή δικαιωμάτων που πραγματοποίησε η ΕΥΕΔ τον περασμένο Δεκέμβριο, κ.α. Δεν παρέλειψε να επισημάνει τα ειδικά θέματα που έχουν καταγραφεί στους νομούς της Θεσσαλίας, της Μακεδονίας και της Θράκης και αφορούν στην άρνηση επιχειρηματιών από συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών μουσικής να ανταποκριθούν στη νόμιμη υποχρέωσή τους και να λάβουν άδεια καταβάλλοντας τα νόμιμα πνευματικά δικαιώματα και ζήτησε τη συνεργασία των δημιουργών στην ενημέρωση και προσέγγιση των χρηστών μουσικής. 





Χαιρετισμό απηύθυνε στα μέλη της ΕΥΕΔ και ο Πρόεδρος του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας κ. Γιάννης Αντωνιάδης, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την ανταπόκριση και συμμετοχή των δημιουργών. 





Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου κ. Φοίβος Δεληβοριάς, ο οποίος δήλωσε ότι αισθάνεται ιδιαίτερα χαρούμενος και υπερήφανος καθώς η συνάντηση στη Θεσσαλονίκη συνέπεσε με μία ιστορική στιγμή, την ενοποίηση του ελληνικού ρεπερτoρίου, αναφερόμενος στη χθεσινή ανακοίνωση των Σωματείων δημιουργών ΜΕΤΡΟΝ και ΣΩΜΣΕ και την απόφαση που έλαβαν να ενωθούν κάτω από την κοινή στέγη της ΕΥΕΔ. Ο κ. Δεληβοριάς ενημέρωσε, επίσης, τους δημιουργούς για την πορεία της διαδικασίας ίδρυσης του νέου Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης, ο οποίος θα ανήκει στους δημιουργούς και θα διοικείται από τους ίδιους. 





Την απόφαση των πολυεθνικών εκδοτών μουσικής να υποστηρίξουν την ΕΥΕΔ έχοντας ως κριτήριο την επιλογή που έκανε η συντριπτική πλειοψηφία του εγχώριου ρεπερτορίου, αλλά και τη διαφάνεια και τη δίκαιη εκπροσώπηση όλων των δικαιούχων, ώστε να υπάρξει αποτελεσματική διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων στην Ελλάδα, ανέφερε η κα Άλκηστις Τσίκλου εκπρόσωπος της Warner Chappell Music Hellas και Αντιπρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου. Η κα Βιργινία Κόκιου, εκπρόσωπος της Universal Music Publishing και Μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου, επαυξάνοντας στα παραπάνω, πρόσθεσε ότι οι πολυεθνικές εκδοτικές εταιρείες υποστηρίζουν την προσπάθεια της ΕΥΕΔ συνεισφέροντας με την τεχνογνωσία τους. 





Την ικανοποίησή της για την πραγματοποίηση της πρώτης μεγάλης συνάντησης δημιουργών στη Β. Ελλάδα, εξέφρασε η κα Μαίρη Φασουλάκη, Γραμματέας του Εποπτικού Συμβουλίου, η οποία τόνισε τη σημασία της άμεσης επικοινωνίας και της ενότητας μεταξύ των δημιουργών. Αναφέρθηκε στο έργο που έχει επιτευχθεί με τη συμμετοχή των ίδιων των δημιουργών στις επιτροπές για τη διαμόρφωση των νέων κανόνων διανομής και αμοιβολογίου και εξέφρασε την εμπιστοσύνη της στην τεράστια προσπάθεια και των αποτελεσμάτων που έχουν επιτευχθεί από την ΕΥΕΔ και τους συνεργάτες της, εν όψει της βέβαιης μετάβασης στην επόμενη μέρα. 





Ο κ. Κώστας Καλδάρας, Μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου, έκανε μία σύντομη αναδρομή στους αγώνες που έχουν δώσει, εδώ και πολλά χρόνια, οι Έλληνες δημιουργοί, για να μπορέσουν να έχουν τον έλεγχο της διαχείρισης των πνευματικών τους δικαιωμάτων, όπως τους βίωσε αρχικά μαζί με τον πατέρα του Απόστολο Καλδάρα και στη συνέχεια και ο ίδιος ως δημιουργός και κληρονόμος πνευματικών δικαιωμάτων. Ο κ. Καλδάρας εξέφρασε την πεποίθησή του ότι πλέον με την ΕΥΕΔ και την απόφαση των δημιουργών να ενωθούν, έχουν μπει σταθερές βάσεις για ένα φωτεινό, λαμπερό και ξεκάθαρο μέλλον για τη συλλογική διαχείριση. 





Στη συνάντηση παραβρέθηκαν, επίσης, και μίλησαν για την ανάγκη να υπάρξει στενή και εύρυθμη συνεργασία δημιουργών και χρηστών μουσικής, οι εξωτερικοί συνεργάτες της ΕΥΕΔ από τους Νομούς της Θεσσαλίας, Μακεδονίας και Θράκης, που έχουν επιφορτιστεί με το έργο της επιτόπιας ενημέρωσης των επιχειρηματιών της Β. Ελλάδας για τη διαδικασία αδειοδότησης και είσπραξης δικαιωμάτων.

Με τη σειρά τους οι δημιουργοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την άμεση επικοινωνία και ενημέρωση, που θα πρέπει να συνεχιστεί και να παγιωθεί, ώστε να έχουν περαιτέρω πληροφόρηση για ειδικότερα θέματα, όπως τη δυνατότητα να προβάλουν τα έργα τους μέσα από τις διεθνείς ψηφιακές μουσικές υπηρεσίες, την πρακτική που ακολουθούν οι ξένοι Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης σε θέματα αδειοδότησης και χρήσης μουσικών έργων, κ.α. 





Ανάμεσα στους συμμετέχοντες στη συνάντηση ήταν οι Γιώργος Αετόπουλος, Παναγιώτης Ασλανίδης, Κώστας Βόμβολος, Αλέξανδρος Γιακουμής, Χαρίσιος Γκατζόφλιας, Φίλιππος Γράψας, Διογένης Δημητρακόπουλος, Σάββας Δομόσογλου, Χριστίνα Ζερβουδάκη, Γιώργος Ζήκας, Παναγιώτης Ηλιόπουλος, Μιλτιάδης Ιωαννίδης, Καλλιόπη Καγιάντα, Άλκης Κακαλιάγκος, Κώστας Καλαϊτζής, Σοφία Καλπούρτζη, Αλκιβιάδης Κανίδης, Σπύρος Καντιώτης, Πέτρος Καραλής, Κωνσταντίνος Καρμπάς, Ζαφειρούλα Κατσιφού, Αιμιλία Κουγιουμτζή, Λάζαρος Κλέσκας, Λάζαρος Κομνηνός, Ελένη Κυροπούλου, Μαργαρίτα Λιτητάρη, Ιωάννης Μαρίνος, Δημήτρης Μίτκος, Βασίλης Μπατής, Γιώργος Μπινιχάκης, Ελένη Μπούσμαλη, Κωνσταντίνος Τοπούζης, Νίκος Φλίκας, Σταυρούλα Παγώνα, Θεόδωρος Παντσίδης, Σοφία Παπαβασιλείου, Κωνσταντής Παπακωνσταντίνου, Εμμανουήλ Παπούλιας, Στάθης Παχίδης, Γιώργος Πεντζίκης, Βασίλης Πετρίδης, Βίλλυ Ραζή, Δημήτρης Ρακιτζής, Νίκος Ρέγκος, Κωνσταντίνος Σαμλίδης, Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος, Μιχάλης Σκουμπρίδης, Γιώργος Τζώτζας, Κώστας Φαλκώνης, Παύλος Τογκάλογλου (Etostone), Ιωάννα Τσαπάκη, Χρήστος Τσαπράζης, Γιώργος Φανάρας, Κωνσταντίνος Φαλκώνης, Βασίλης Φλώρος, Νίκος Χρηστίδης και άλλοι. 





* Για την συνάντηση δηλώσεις έκαναν σε απευθείας σύνδεση σε εκπομπή της ΕΡΤ 3 η κ. Βλάχου και ο Πρόεδρος και τα μέλη του εποπτικού συμβουλίου της ΕΥΕΔ.
Δείτε το απόσπασμα στο link που ακολουθεί: 


Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός πως παρ' όλες τις εξελίξεις συνεχίζουν να επισκέπτονται τους επιχειρηματίες διάφοροι εκπρόσωποι της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ προσπαθώντας να παραπλανήσουν τους χρήστες μουσικής και να τους αποσπάσουν χρήματα, διαφημίζοντας πως εκπροσωπούν το "Ελληνικό Εμπορικό Ρεπερτόριο" και το "Σύνολο του Ξένου", κάτι που εν γνώση τους είναι πέρα για πέρα ψευδές. Ακόμα και στο site της εν λόγω εταιρείας εξακολουθούν να εμφανίζουν πως εκπροσωπούν δημιουργούς οι οποίοι έχουν πλέον αποχωρήσει. Επίσης εμφανίζονται διάφορες άλλες εταιρείες οι οποίες θέλουν να πουλήσουν στους επιχειρηματίες, δήθεν, μη εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο, υποσχόμενοι πως ο επιχειρηματίας απαλλάσσεται με αυτόν τον τρόπο της καταβολής δικαιωμάτων σε οποιονδήποτε ΟΣΔ, τα οποία είναι ξεκάθαρη απάτη και οι ανυποψίαστοι επιχειρηματίες θα κληθούν να πληρώσουν τα Πνευματικά Δικαιώματα 2 και 3 φορές.

Σε ερώτηση της larisacitynews.GR στον Πρόεδρο του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας, κ. Αντωνιάδη, για το θέμα, μας ανέφερε πως "όλες αυτές οι περιπτώσεις είναι γνωστές στον ΟΠΙ, ο οποίος κινείται ήδη νομικά εναντίον αυτών των εταιρειών, καθώς έχουν εντοπιστεί μέχρι και ύποπτες συναλλαγές διακίνησης μαύρου χρήματος".

Όπως μας ανέφερε χαρακτηριστικά μετά από ερώτησή μας η Προσωρινή Διαχειρίστρια της ΕΥΕΔ, κα Μ. Βλάχου, σχετικά "...πλέον δεν μπορεί να υπάρχει καμία δικαιολογία από τις επιχειρήσεις για την μη καταβολή των Πνευματικών Δικαιωμάτων στην ΕΥΕΔ, για όσες από αυτές θέλουν να λειτουργούν στα πλαίσια του νόμου".







Τι ισχύει σήμερα - Τι πρέπει να προσέξουν οι επιχειρηματίες

Εάν χρησιμοποιείτε μουσική στην επιχείρησή σας, απευθυνθείτε στην ΕΥΕΔ, η οποία δίνει την άδεια για τις ακόλουθες χρήσεις μουσικής: Άδεια Δημόσιας Εκτέλεσης μουσικής σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, κέντρα διασκέδασης, club, μπαρ, καφετέριες, ξενοδοχεία, ταβέρνες, μεζεδοπωλεία, εμπορικά καταστήματα, κομμωτήρια, ινστιτούτα αισθητικής, γυμναστήρια, σχολές χορού, συναυλιακούς χώρους, φεστιβάλ, μέσα μαζικής μεταφοράς, αίθουσες ψυχαγωγίας (σφαιριστήρια, κλπ.), χώρους εκδηλώσεων (αίθουσες συνεστιάσεων, κτήματα δεξιώσεων κλπ.), πανηγύρια χώροι αναμονής, πάρκινγκ, εκθεσιακούς χώρους, αθλητικούς χώρους και σε κάθε είδoυς επιχείρηση πoυ χρησιμoπoιεί ή και εκμεταλλεύεται δημόσια μουσική.

Η Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων ΕΥΕΔ ιδρύθηκε και λειτουργεί με βάση την υπ΄αριθμ. 262844/18408/13772/689/04.06.2018 (ΦΕΚ Β΄ 2085/07.06.2018) υπουργική απόφαση και έχει αναλάβει την εκπροσώπηση των πνευματικών δικαιωμάτων της συντριπτικής πλειοψηφίας των μελών της ΑΕΠΙ ΑΕ, της οποίας η άδεια ανακλήθηκε με την υπ΄αριθμ. 224747/4952/15.05.2018 (ΦΕΚ Β΄ 1767/17.5.2018) υπουργική απόφαση.

Η ΕΥΕΔ λειτουργεί ως Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων.

Ήδη στους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας της (4 μήνες ουσιαστικής λειτουργίας) η ΕΥΕΔ τον Δεκέμβριο του 2018 πραγματοποίησε την πρώτη διανομή του συνόλου των δικαιωμάτων στους δημιουργούς μουσικών έργων (δείτε το σχετικό Δελτίο Τύπου)

Με συντομευμένες κινήσεις και πάντα σε κλίμα συνεννόησης με τις επαγγελματικές ενώσεις επαγγελματιών, έχει συνάψει συμφωνίες όπως με την Ένωση Δημοτικών Ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ, την ΕΡΤ, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων κ.α.

Σκοπός της ΕΥΕΔ είναι 
  • να δημιουργήσει και να διασφαλίσει άμεσα συνθήκες ομαλής αδειοδότησης και είσπραξης δικαιωμάτων, ώστε να καταστεί δυνατό σε εύλογο χρονικό διάστημα να πραγματοποιηθεί διανομή δικαιωμάτων προς τους δικαιούχους,
  • να δημιουργηθεί ένας νέος Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης μέσα από ένα υγιές περιβάλλον συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, που να ανταποκρίνεται στις διεθνείς προδιαγραφές και απαιτήσεις της σύγχρονης συλλογικής διαχείρισης.



Διοίκηση

Η Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων - ΕΥΕΔ, είναι αυτοτελής υπηρεσία του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Εποπτικές αρμοδιότητες ασκεί στην Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης ο εκάστοτε Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η ΕΥΕΔ εκπροσωπεί το σύνολο του ελληνικού μουσικού ρεπερτορίου, εκτός από μικρό αριθμό πνευματικών δημιουργών και δικαιούχων δικαιωμάτων και εκατομμύρια ξένα μουσικά έργα μέσω συμβάσεων αμοιβαίας εκπροσώπησης με ομόλογες εταιρίες του εξωτερικού και των κορυφαίων πολυεθνικών εκδοτών μουσικής Warner Chappel Music Publishing και Universal Music Publishing.

Η ΕΥΕΔ παρέχει τη δυνατότητα σε όλες τις επιχειρήσεις και τους φορείς, που επιθυμούν να μεταδώσουν μουσική στο χώρο τους, να χρησιμοποιούν χωρίς περιορισμό μουσική και τραγούδια από το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριό της.

Μια κοινή στέγη για τη δίκαιη, αναλογική, με διαφάνεια, διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών. Συγκεκριμένα, η Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων - ΕΥΕΔ, αδειοδοτεί:
  • την πλειοψηφία του Ελληνικού ρεπερτορίου (πάνω από 14.600 μέλη δημιουργοί)
  • εκατομμύρια έργα ξένων δημιουργών μέσω των συμβάσεων αμοιβαιότητας που έχει με ξένους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης, όπως επίσης και
  • το 100% του ανατιθέμενου αμερικανικού ρεπερτορίου για την περιοχή της Ελλάδας για λογαριασμό των έργων που εκπροσωπούν εκδοτικά οι δύο πολυεθνικοί εκδότες μουσικής Universal Music Publishing και Warner/Chappell Music Hellas και είναι γραμμένα από συνθέτες και στιχουργούς μέλη των αμερικανικών Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης.
  • Εντελώς ενδεικτικά εκπροσωπούμενοι δημιουργοί αμερικανικού ρεπερτορίου επί του παρόντος είναι η Ariana Grande, οι Beach Boys, ο Elvis Costello, o Eminem, ο Justin Timberlake, η Mariah Carey, o Neil Diamond, οι R.E.M, η Selena Gomez αλλά και ο Aloe Blacc, η Beyoncé, ο Jay Z, o James Brown, η Katy Perry, ο Kendrick Lamar, οι LED ZEPPELIN, οι RAMONES, η Rihanna και χιλιάδες ακόμα ξένοι δημιουργοί.





Newsroom larisacitynews.GR





« Προηγουμενο
Επομενο »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Viral by #MyWonderWall