ΝΕΟΤΕΡΑ
latest

728x90

468x60

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ξεκαθαρίζει το τοπίο των Πνευματικών Δικαιωμάτων στην Ελλάδα - Έντονη οσμή σκανδάλου στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ξεκαθαρίζει το τοπίο των Πνευματικών Δικαιωμάτων στην Ελλάδα - Έντονη οσμή σκανδάλου στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ



Όπως είχαμε γράψει και πριν από καιρό, μετά το οριστικό λουκέτο που μπήκε στην "αμαρτωλή" ΑΕΠΙ τον Μάιο του 2018 από το Υπουργείο Πολιτισμού εν μέσω σκανδάλων που είδαν το φως της δημοσιότητας για οικονομική κακοδιαχείριση και την δημιουργία από το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού και τον κρατικό Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) της Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων (ΕΥΕΔ), η οποία δημιουργήθηκε και λειτουργεί από τον Ιούνιο του 2018 με διαφανείς διαδικασίες είσπραξης και απόδοσης των πνευματικών δικαιωμάτων, το Υπουργείο Πολιτισμού θέλοντας να ξεκαθαρίσει το τοπίο στην αγορά, έχει ήδη ξεκινήσει τον διαχειριστικό έλεγχο στον έτερο ΟΣΔ, την επονομαζόμενη "ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ" (Autodia), μετά από πληθώρα καταγγελιών για τον τρόπο λειτουργίας της, ο οποίος όπως αναμένεται θα βγάλει  λίαν συντόμως "λαβράκια".






Μάλιστα πριν ξεκινήσει ο ουσιαστικός διαχειριστικός έλεγχος στην "Αυτοδιαχείριση" από το Υπουργείο Πολιτισμού, έλεγχος από ανεξάρτητους ορκωτούς λογιστές είχε δώσει ήδη τα πρώτα σημάδια ενός ακόμα μεγάλου οικονομικού σκανδάλου στον χώρο των Πνευματικών Δικαιωμάτων, με την σχετική έκθεση να εντοπίζει χαρακτηριστικά «ουσιώδη αβεβαιότητα που σχετίζεται με τη συνέχιση της δραστηριότητας» της εν λόγω εταιρείας.


Σε προχθεσινό της δημοσίευμα η Εφημερίδα των Συντακτών ρίχνοντας περισσότερο φως στην υπόθεση και αποκαλύπτοντας τα τεκταινόμενα στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ γράφει...

Νέα σύννεφα για τους Έλληνες δημιουργούς

Φαίνεται ότι παρά τη διάλυση της ΑΕΠΙ μετά τις κακουργηματικές διώξεις εναντίον των ιδιοκτητών της με βάση τα στοιχεία και τις εκθέσεις των ελεγκτικών αρχών και των ορκωτών λογιστών, η θλιβερή ιστορία για τους χωρισμένους στα δύο Έλληνες δημιουργούς μοιάζει να μην έχει τέλος.

Σήμερα έχει σειρά ο δεύτερος πόλος μεγάλου συνόλου των δημιουργών, η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ του Γιάννη Γλέζου, και η σχέση του με τους εκπροσώπους του ξένου ρεπερτορίου.

Η «Εφ.Συν.» είχε αποκαλύψει με σειρά ρεπορτάζ (2017-2018) όλη τη σκανδαλώδη πορεία της ΑΕΠΙ: τις υπέρογκες αμοιβές των ιδιοκτητών, την εκμετάλλευση των δικαιωμάτων των δημιουργών, τις επιλεκτικές πληρωμές, τις παρένθετες εταιρείες και όλες τις παρατυπίες και παρανομίες που συνέθεταν το ζοφερό σκηνικό της «δεσπόζουσας» εταιρείας, η οποία για λογαριασμό μιας δράκας ανθρώπων φέρεται, σύμφωνα πλέον και με τη Δικαιοσύνη, να εξαπατούσε δημιουργούς και χρήστες. 

Τελικά, χάρη στις προσπάθειες της επιτρόπου και χάρη στην ψήφιση του νομοθετικού πλαισίου προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, μπήκε σε τροχιά ο νέος μεταβατικός φορέας ΕΥΕΔ (Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης), η οποία και συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό δημιουργών με βασικό στόχο να μεταλλαχθεί σύντομα σε κανονικό Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ) σύμφωνα με όλα τα διεθνή και νόμιμα πρότυπα.

Στο μεταξύ ο έτερος ΟΣΔ, η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ του Γ. Γλέζου, διεκδίκησε με επιτυχία εδώ και χρόνια τη δική της ενδυνάμωση στον χώρο. Μάλιστα η «Εφ.Συν.» φιλοξένησε όλο το προηγούμενο διάστημα τις διαφορετικές απόψεις δημιουργών που συντάχτηκαν είτε με την ΕΥΕΔ είτε με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ.

Η παγκόσμια Ομοσπονδία Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης (CISAC) μετά την κατάρρευση της ΑΕΠΙ αποφάσισε και ήρθε σε συμφωνία με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, με την πρόθεση να συμβάλει στον εκσυγχρονισμό και στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού.

Φαίνεται όμως ότι μαζεύονται πολλά σύννεφα στην πορεία αυτής της συνεργασίας και ήδη πληθαίνουν τα παράπονα. Εκτός από το γεγονός ότι οι δημιουργοί που ανήκουν στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ δεν έχουν ακόμα εισπράξει δικαιώματα για το 2017, το ποτήρι ξεχείλισε για ορισμένους όταν πληροφορήθηκαν ότι ο Ντέκλαν Ρούντεν που προτάθηκε από τη CISAC και ορίστηκε επικεφαλής γ. διευθυντής της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, υπέγραψε σύμβαση τον περασμένο Αύγουστο να λαμβάνει μισθό 12.000 ευρώ το. μήνα με όλα τα έξοδα παραμονής στην Ελλάδα αλλά και τα ταξίδια του πληρωμένα.

Η σύμβαση αυτή φέρεται να υπογράφηκε μεταξύ του προέδρου της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Γ. Γλέζου και μιας εταιρείας στην οποία μετέχει ο κ. Ρούντεν προκειμένου -όπως καταγγέλθηκε στην «Εφ.Συν.»- να μην περάσει η απόφαση της υψηλής αυτής μισθοδοσίας από τη γενική συνέλευση των μελών της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ. Οπως προβλέπει ο Νόμος 4481/2017 για τη Συλλογική Διαχείριση, η αμοιβή του γενικού διευθυντή εγκρίνεται από τη γενική συνέλευση των μελών του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης.

Σημειώνεται ότι σε συνέντευξή του τον περασμένο Αύγουστο ο κ. Ρούντεν ισχυρίστηκε ότι «το εγχείρημα της ΑYΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ αποτελεί μοναδικό παράδειγμα διεθνούς αλληλεγγύης [...] καθώς η CISAC τη χρηματοδότησε χωρίς κανένα κέρδος [...] σε μια χώρα που το στοίχημα είναι η προσέλκυση ξένων επενδύσεων».

Αυτό που μοιάζει όμως να προκύπτει μέχρι στιγμής είναι ότι ο μόνος που έχει μεγάλο κέρδος είναι ο ίδιος ο κ. Ρούντεν ενώ, όπως καταγγέλλεται, «οι δήθεν επενδυτές της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ με το ένα χέρι τη δανείζουν και με το άλλο μεθοδευμένα της τα παίρνουν πίσω».

Αμέσως μετά τις καταγγελίες αυτές επικοινωνήσαμε με τον πρόεδρο της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Γιάννη Γλέζο, ο οποίος μας δήλωσε ότι η δανειακή σύμβαση με τη CISAC προβλέπει τις αμοιβές προσωπικού και επομένως και την αμοιβή του κ. Ρούντεν.

Απαντώντας δε στο ερώτημα της «Εφ.Συν.» για το υπέρογκο αυτό ποσό τη στιγμή που οι δημιουργοί δεν έχουν ακόμα εισπράξει τις αμοιβές του 2017, ο κ. Γλέζος επανέλαβε ότι ο μισθός του διευθυντή προέρχεται από τη δανειακή σύμβαση και όχι από τις διανομές συμπληρώνοντας ότι η τυπική έγκριση της αμοιβής του θα γίνει στην επόμενη γενική συνέλευση.

Πηγή: www.efsyn.gr (Δημήτρης Κανελλόπουλος, Αντα Ψαρρά)

...ενώ στο σημερινό της φύλλο η εφημερίδα γράφει...


Ποια ήταν και ποια είναι η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ (Autodia)

Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ είναι Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων (ΟΣΔ) ο οποίος λειτουργεί τα τελευταία 15 χρόνια, από το 2003. Μέχρι και το κλείσιμο της ΑΕΠΙ ο ρόλος της στην αγορά ήταν στην "σκιά" της επικρατούσας ΑΕΠΙ μιας και είχε ελάχιστους δημιουργούς στο δυναμικό της και ανύπαρκτο εισπρακτικό μηχανισμό. Με την κατάρρευση της ΑΕΠΙ και για όσο χρονικό διάστημα το Υπουργείο Πολιτισμού έκανε κινήσεις να θέσει σε λειτουργία την Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων (ΕΥΕΔ) ώστε να διασωθεί το Πνευματικό Δικαίωμα στην Ελλάδα, η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ κατάφερε να αυξήσει ελάχιστα το δυναμικό της από Έλληνες δημιουργούς (μόλις στο 3% επί του συνόλου των δημιουργών), να συνάψει κάποιες συμβάσεις με ξένους αντίστοιχους ΟΣΔ, και με την βοήθεια (δανειοδότηση) από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης (CISAC) να στήσει έναν εισπρακτικό μηχανισμό από προσωπικό και συνεργάτες της πρώην ΑΕΠΙ το οποίο είτε δεν επέλεξε το Υπουργείο Πολιτισμού ή δεν επέλεξαν οι ίδιοι να συνεργαστούν μαζί του. Από το σημείο εκείνο και έπειτα ερωτήματα προκαλεί το τι γίνονται τα χρήματα τα οποία εισπράττει ο Οργανισμός για τους δημιουργούς μιας και καμία διανομή χρημάτων δεν έχει κάνει στους δικαιούχους και σύμφωνα με καταγγελίες εκ των έσω υπάρχει ένα έντονο κλίμα αδιαφάνειας.


[ads-post]


Οι καταγγελίες

Σύµφωνα µε διασταυρωµένες πηγές, ο διαχειριστικός έλεγχος διατάχθηκε ύστερα από σοβαρές καταγγελίες όχι ενός, ούτε δύο, αλλά πέντε µελών της «Αυτοδιαχείρισης», που κάνουν λόγο για σειρά παραβιάσεων, οι οποίες αφορούν σε συµβάσεις, παράνοµες αµοιβές, υπέρογκες προµήθειες και έλλειψη διαφάνειας στα οικονοµικά στοιχεία της.

Ανάµεσα στις καταγγελίες που έχουν γίνει και θα ελεγχθούν από την εταιρεία, η οποία θα αναλάβει σύντοµα τον διαχειριστικό έλεγχο του Οργανισµού, συµπεριλαµβάνονται και αυτές που σχετίζονται µε προµήθειες-διαχειριστικά έξοδα που άγγιξαν το 80% και παράνοµες κρατήσεις ύψους περί του 65% για το έτος 2016, αλλά και µε την εξασφάλιση ελάχιστης εγγυηµένης ετήσιας αµοιβής (συµβάσεις minimum guarantee) σε συγκεκριµένους δηµιουργούς -ανάµεσά τους και µέλη παλαιότερων ∆Σ-, οι οποίες βαφτίζονταν «προκαταβολές», ενώ την ίδια στιγµή σε άλλους οφείλονταν διανοµές ετών!

Παράλληλα, καταγγέλλεται η µη σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης για τον έλεγχο και την έγκριση των οικονοµικών καταστάσεων του 2017, µε τη συνακόλουθη δηµοσίευσή τους, η επί σειρά ετών απουσία έκδοσης εκκαθαρίσεων πνευµατικών δικαιωµάτων αλλά και η εµφάνιση κερδών στους ισολογισµούς της παρότι πρόκειται για µη κερδοσκοπική εταιρεία.

Ωστόσο, οφείλουµε να αναφέρουµε ότι η απόφαση για τον συγκεκριµένο διαχειριστικό έλεγχο ήρθε µε αρκετή καθυστέρηση, καθώς οι καταγγελίες δεν είναι καινούργιες. Κάποιοι δηµιουργοί, µεταξύ των οποίων και ο µουσικοσυνθέτης Μάριος Στρόφαλης, είχαν προσφύγει εδώ και µήνες στον αρµόδιο Οργανισµό Πνευµατικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ), ζητώντας να ελεγχθεί η «Αυτοδιαχείριση». Αναφερόµενη στη µεγάλη αυτή καθυστέρηση, η τέως διευθύντρια του ΟΠΙ, Ειρήνη Σταµατούδη, είχε ισχυριστεί ότι ο Οργανισµός δεν είναι αρµόδιος να εξετάσει τις περισσότερες από τις καταγγελίες, κάτι που δεν ισχύει, καθώς ήταν ο ίδιος Οργανισµός που διαχειρίστηκε τις καταγγελίες εναντίον της ΑΕΠΙ.


Ο στιχουργός Ηλίας Φιλίππου


Οι εξελίξεις που αλλάζουν το τοπίο

Μετά και αυτές τις εξελίξεις ο πρόεδρος της "Αυτοδιαχείρισης", κ. Γ. Γλέζος, στα τέλη Νοεμβρίου 2018 εν μέσω τον αποκαλύψεων, υπέβαλλε την παραίτησή του, αφήνοντας εν αμφιβόλω την συνέχιση της περαιτέρω πορείας της εταιρείας, όπως συνέβη και με το σκάνδαλο της "αμαρτωλής" ΑΕΠΙ, δίνοντας την σκυτάλη της προεδρίας του ΔΣ του οργανισμού στον γνωστό στιχουργό κ. Ηλία Φιλίππου.

Σύμφωνα με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ πληροφορίες της larisacitynews.GR, λόγω των εξελίξεων, από την Παρασκευή ο κ. Ηλίας Φιλίππου, πρόεδρος του ΔΣ της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, ο κ. Φοίβος Τασσόπουλος (ο γνωστός Φοίβος), αντιπρόεδρος του ΔΣ της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, καθώς και άλλα 3 μέλη του ΔΣ, υπέβαλλαν την παραίτησή τους και προσανατολίζονται στην μεταφορά των δικαιωμάτων τους στην ΕΥΕΔ, ακολουθώντας τον και άλλοι σημαντικοί δημιουργοί και μέλη, τα οποία η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ χρησιμοποιούσε ως σημαία της για το Ελληνικό εμπορικό ρεπερτόριο.

Μάλιστα ο Ηλίας Φιλίππου με σχετικές αναρτήσεις του στον προσωπικό του λογαριασμού στο facebook, εμμέσως "έδειχνε" τις εξελίξεις, γράφοντας "ότι δεν λύνεται... κόβεται" και "vae victis"...







* το λατινικό "vae victis" μεταφράζεται στα Ελληνικά "οὐαὶ τοῖς ἡττημένοις" (στη νεοελληνική: αλίμονο στους ηττημένους ή τους νικημένους) και η φράση αυτή χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα όταν ο ηττημένος βρίσκεται στη διάθεση του νικητή, ή επί καθημερινού βίου όταν κάποιος απολέσει αξίωμα ή θέση και βρίσκεται έρμαιος κατηγοριών. Κάτι ανάλογο βεβαίως δεν συμβαίνει καθώς δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι στην προκειμένη περίπτωση, μιας και ιδανικά όλοι αγωνίζονται για τον ίδιο σκοπό...

...ενώ μόλις χθες με ανάρτηση του εκτοξεύει τα βέλη του γράφοντας...




Μετά τους Έλληνες δημιουργούς οι οποίοι "εγκαταλείπουν το καράβι" της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ αναμένονται και οι αποχωρήσεις όσων ξένων Οργανισμών έχουν απομείνει, καθώς ήδη η ΕΥΕΔ έχει υποβάλλει στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης (CISAC) σχετική αίτηση συνεργασίας, για την εκπροσώπηση πλέον του συνόλου και του ξένου ρεπερτορίου.


Σε σχετικό του άρθρο το e-tretradio.gr γράφει...

Ηχηρές παραιτήσεις από την Αυτοδιαχείριση και (δι)έξοδος προς την ΕΥΕΔ.

Ακόμα θυμόμαστε την Καθημερινή, τα ΝΕΑ και τον Φιλελεύθερο (και όχι μόνο) να γράφουν εναντίον της ΕΥΕΔ, της Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων που έφτιαξε η κυβέρνηση προκειμένου να λυθεί το ζήτημα των Πνευματικών Δικαιωμάτων. Μία προσωρινή υπηρεσία με συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης (το πλύ-πολύ να φτάσει τα δύο χρόνια).

Ακόμα τους θυμόμαστε λοιπόν να γράφουν για την κρατικοποίηση των πνευματικών δικαιωμάτων. Σοβιετία έλεγαν. Από δίπλα τους και κάποιοι παραπλανημένοι και παρασυρμένοι δημιουργοί που δεν μπορούσαν από το πάθος τους να διαχωρίσουν την ήρα από το στάρι. Χωρίς σκοπιμότητα πιστεύω, μόνο από ιδεολογική τύφλωση άνευ λόγου και αιτίας.

Το αποτέλεσμα ήταν να διασπαστούν οι καλλιτέχνες, οι δημιουργοί, να μπουν σε δύο στρατόπεδα εκτοξεύοντας κατηγορίες οι μεν για τους δε. Οι περισσότεροι πήγαν στην ΕΥΕΔ βέβαια, κάποιες δεκάδες μόνο βρέθηκαν στην Αυτοδιαχείριση. Στην Αυτοδιαχείρηση του πάντοτε ανένταχτου Γιάννη Γλέζου. 

Τέλος πάντων οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, έχουμε παραιτήσεις από το ΔΣ της Αυτοδιαχείρισης, τέσσερις τον αριθμό (και μία πέμτπη από το Εποπτικό), ο Πρόεδρος Ηλίας Φιλίππου, ο Αντιπρόεδρος Φοίβος Τασσόπουλος και άλλοι. Κατάλαβαν πως έγιναν πολλές λάθος κινήσεις -όχι από τους ίδιους- με κορυφαία το διορισμό ενός ξένου τοποτηρητή (με μισθό 12 χιλιάδες ευρώ το μήνα!). Είδαν και πολλά περίεργα πράγματα μέσα στην Αυτοδιαχείριση όπως καταγγέλλουν.

Ήδη πολλοί οδεύουν προς την ΕΥΕΔ και σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις. Οι κινήσεις θα είναισυντεταγμένες. Και άμεσες, μέσα στην εβδομάδα. 

Οι καλλιτέχνες ενώνονται και πάλι και αυτό είναι μόνο καλό. Και ειναι το σημαντικότερο. 

Πηγή: www.e-tetradio.gr



Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο Πολιτισμού εξετάζει το ενδεχόμενο να συστήσει έναν φορέα "ομπρέλλα" ο οποίος θα διαπραγματεύεται κεντρικά το κόστος των δικαιωμάτων χρήσης με τα Μέσα Ενημέρωσης και τους λοιπούς χρήστες, ο οποίος θα εισπράττει συλλογικά για τους ΟΣΔ Πνευματικών και Συγγενικών Δικαιωμάτων (ΕΥΕΔ, ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, GEA) και στη συνέχεια ο ίδιος φορέας θα μεταβιβάζει το ποσό των χρημάτων που αναλογεί σε κάθε οργανισμό, ανάλογα με τον αριθμό δημιουργών που εκπροσωπεί. Η υλοποίηση του σχεδίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί άμεσα.





Τι ισχύει σήμερα - Τι πρέπει να προσέξουν οι επιχειρηματίες

Εάν χρησιμοποιείτε μουσική στην επιχείρησή σας, απευθυνθείτε στην ΕΥΕΔ, η οποία δίνει την άδεια για τις ακόλουθες χρήσεις μουσικής: Άδεια Δημόσιας Εκτέλεσης μουσικής σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, κέντρα διασκέδασης, club, μπαρ, καφετέριες, ξενοδοχεία, ταβέρνες, μεζεδοπωλεία, εμπορικά καταστήματα, κομμωτήρια, ινστιτούτα αισθητικής, γυμναστήρια, σχολές χορού, συναυλιακούς χώρους, φεστιβάλ, μέσα μαζικής μεταφοράς, αίθουσες ψυχαγωγίας (σφαιριστήρια, κλπ.), χώρους εκδηλώσεων (αίθουσες συνεστιάσεων, κτήματα δεξιώσεων κλπ.), πανηγύρια χώροι αναμονής, πάρκινγκ, εκθεσιακούς χώρους, αθλητικούς χώρους και σε κάθε είδoυς επιχείρηση πoυ χρησιμoπoιεί ή και εκμεταλλεύεται δημόσια μουσική.


Η Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων ΕΥΕΔ ιδρύθηκε και λειτουργεί με βάση την υπ΄αριθμ. 262844/18408/13772/689/04.06.2018 (ΦΕΚ Β΄ 2085/07.06.2018) υπουργική απόφαση και έχει αναλάβει την εκπροσώπηση των πνευματικών δικαιωμάτων της συντριπτικής πλειοψηφίας των μελών της ΑΕΠΙ ΑΕ, της οποίας η άδεια ανακλήθηκε με την υπ΄αριθμ. 224747/4952/15.05.2018 (ΦΕΚ Β΄ 1767/17.5.2018) υπουργική απόφαση.


Η ΕΥΕΔ λειτουργεί ως Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων.

Ήδη στους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας της (4 μήνες ουσιαστικής λειτουργίας) η ΕΥΕΔ τον Δεκέμβριο του 2018 πραγματοποίησε την πρώτη διανομή του συνόλου των δικαιωμάτων στους δημιουργούς μουσικών έργων (δείτε το σχετικό Δελτίο Τύπου)


Με συντομευμένες κινήσεις και πάντα σε κλίμα συνεννόησης με τις επαγγελματικές ενώσεις επαγγελματιών, έχει συνάψει συμφωνίες όπως με την Ένωση Δημοτικών Ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ, την ΕΡΤ, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων κ.α.

Σκοπός της ΕΥΕΔ είναι 
  • να δημιουργήσει και να διασφαλίσει άμεσα συνθήκες ομαλής αδειοδότησης και είσπραξης δικαιωμάτων, ώστε να καταστεί δυνατό σε εύλογο χρονικό διάστημα να πραγματοποιηθεί διανομή δικαιωμάτων προς τους δικαιούχους,
  • να δημιουργηθεί ένας νέος Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης μέσα από ένα υγιές περιβάλλον συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, που να ανταποκρίνεται στις διεθνείς προδιαγραφές και απαιτήσεις της σύγχρονης συλλογικής διαχείρισης.



Διοίκηση

Η Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων - ΕΥΕΔ, είναι αυτοτελής υπηρεσία του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Εποπτικές αρμοδιότητες ασκεί στην Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης ο εκάστοτε Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η ΕΥΕΔ εκπροσωπεί το σύνολο του ελληνικού μουσικού ρεπερτορίου, εκτός από μικρό αριθμό πνευματικών δημιουργών και δικαιούχων δικαιωμάτων και εκατομμύρια ξένα μουσικά έργα μέσω συμβάσεων αμοιβαίας εκπροσώπησης με ομόλογες εταιρίες του εξωτερικού και των κορυφαίων πολυεθνικών εκδοτών μουσικής Warner Chappel Music Publishing και Universal Music Publishing.

Η ΕΥΕΔ παρέχει τη δυνατότητα σε όλες τις επιχειρήσεις και τους φορείς, που επιθυμούν να μεταδώσουν μουσική στο χώρο τους, να χρησιμοποιούν χωρίς περιορισμό μουσική και τραγούδια από το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριό της.

Μια κοινή στέγη για τη δίκαιη, αναλογική, με διαφάνεια, διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών. Συγκεκριμένα, η Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων - ΕΥΕΔ, αδειοδοτεί:
  • την πλειοψηφία του Ελληνικού ρεπερτορίου (πάνω από 14.600 μέλη δημιουργοί)
  • εκατομμύρια έργα ξένων δημιουργών μέσω των συμβάσεων αμοιβαιότητας που έχει με ξένους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης, όπως επίσης και
  • το 100% του ανατιθέμενου αμερικανικού ρεπερτορίου για την περιοχή της Ελλάδας για λογαριασμό των έργων που εκπροσωπούν εκδοτικά οι δύο πολυεθνικοί εκδότες μουσικής Universal Music Publishing και Warner/Chappell Music Hellas και είναι γραμμένα από συνθέτες και στιχουργούς μέλη των αμερικανικών Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης.
  • Εντελώς ενδεικτικά εκπροσωπούμενοι δημιουργοί αμερικανικού ρεπερτορίου επί του παρόντος είναι η Ariana Grande, οι Beach Boys, ο Elvis Costello, o Eminem, ο Justin Timberlake, η Mariah Carey, o Neil Diamond, οι R.E.M, η Selena Gomez αλλά και ο Aloe Blacc, η Beyoncé, ο Jay Z, o James Brown, η Katy Perry, ο Kendrick Lamar, οι LED ZEPPELIN, οι RAMONES, η Rihanna και χιλιάδες ακόμα ξένοι δημιουργοί.





Newsroom larisacitynews.GR



« Προηγουμενο
Επομενο »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Viral by #MyWonderWall