Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Λαρισας: "Απαράδεκτες μεθοδεύσεις απο το Υπουργείο Παιδείας"


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ

Με απαράδεκτες μεθοδεύσεις το Υπουργείο Παιδείας αναστατώνει εκπαιδευτικούς και σχολεία – καταπατά τα εργασιακά μας δικαιώματα

Να αποσυρθεί τώρα η εγκύκλιος για τις υπηρεσιακές μεταβολές εντός του καλοκαιριού


Το Υπουργείο Παιδείας στις 30 Ιούλη δημοσίευσε την εγκύκλιο 102027/ΓΔ5/30/7/2020 για τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά, ενώ όλα τα σχολεία της χώρας είναι κλειστά λόγω καλοκαιριού. Είχε προηγουμένως προλάβει να νομοθετήσει για να τοποθετήσει στις θέσεις περιφερειακών και διευθυντών εκπαίδευσης τα «δικά της παιδιά».

Σύμφωνα με την εγκύκλιο αυτή τα ΠΥΣΔΕ (και ΠΥΣΠΕ) σε όλη τη χώρα πρέπει να ολοκληρώσουν εσπευσμένα μέσα στο κατακαλόκαιρο και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές. Πιο συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί καλούνται να συμπληρώσουν δηλώσεις προτίμησης σε λειτουργικά κενά μέσα σε δύο ημέρες (5 – 6 Αυγούστου) ενώ τα Υπηρεσιακά Συμβούλια πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις τοποθετήσεις ως τις 14 Αυγούστου.

Η εγκύκλιος του υπουργείου ήρθε σε μια περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά αυτή την περίοδο, και οι εκπαιδευτικοί είναι σε θερινή άδεια. Ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες αποσπάσεων Β΄ φάσης, αποσπάσεων σε φορείς – ΑΕΙ. Δεν υπάρχει η γνώση των αναγκών που θα προκύψουν από την κατάθεση αιτήσεων μακροχρόνιων αδειών όλων των περιπτώσεων (άδειες κύησης, επαπειλούμενες, ανατροφής, μακροχρόνιας ασθενείας κλπ). Επίσης δεν έχει καθοριστεί ο αριθμός των τμημάτων, αφού δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές και οι μετεγγραφές μαθητών και πως με αυτό τον τρόπο δεν είναι ακόμα καθορισμένος ο αριθμός τους ανά σχολική μονάδα. Τέλος δεν μπορούν να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων και να προχωρήσουν στις αναθέσεις μαθημάτων αφού τα σχολεία είναι κλειστά. Όλα αυτά το υπουργείο Παιδείας τα γνωρίζει πολύ καλά αλλά σκόπιμα τα παρακάμπτει.

Πρόκειται για μια απαράδεκτη ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας. Δεν αποτελεί μόνο, επικοινωνιακό τέχνασμα, προχειρότητα και άγνοια για τις διαδικασίες που ακολουθούνται και τον τρόπο που λειτουργούν τα σχολεία. Κυρίως είναι ένα ακόμα δείγμα γραφής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του υπουργείου Παιδείας που στο όνομα μιας κατ’ επίφαση «κανονικότητας» δεν διστάζει να ανατρέψει τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών προκαλώντας τεράστια αναστάτωση καταμεσίς του καλοκαιριού. 

Είναι ένα δείγμα γραφής υποτίμησης και υποβάθμισης των συλλογικών διαδικασιών και κατάργησης κάθε ελέγχου στις τοποθετήσεις, στα πραγματικά κενά. Το Υπουργείο επιδιώκει ξεκάθαρα να καταργήσει κάθε δυνατότητα αποτύπωσης όλων των αναγκών των σχολικών μονάδων μέσα από τις διαδικασίες των Συλλόγων Διδασκόντων (συνεδριάσεις στις αρχές του Σεπτέμβρη). 

Παράλληλα επιχειρεί να αποφύγει κάθε μορφή συλλογικής αντίδρασης του εκπαιδευτικού κινήματος. Είναι φανερό πως η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θέλει να απαλλαγεί από κάθε μορφή πίεσης των σωματείων και των συναδέλφων για να λειτουργήσουν ολιγομελή τμήματα κατευθύνσεων και ειδικοτήτων τον Σεπτέμβρη. Το Υπουργείο θέλει να δημιουργήσει μια επίπλαστη εικόνα «κανονικότητας» με ελάχιστα κενά, πολλούς «πλεονάζοντες» για να ελαχιστοποιήσει τις προσλήψεις αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά.

Η πολιτική τους είναι συνώνυμο της καταπάτησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων, της ανατροπής όσων έχουμε κατακτήσει μέχρι σήμερα. Η πολιτική αυτή μόνο ανακατατάξεις με λάθη, αδικίες, με συνεχείς επανατοποθετήσεις και αναστάτωση της ζωής των συναδέλφων που θα αντιμετωπίζουν μια παρατεταμένη εκκρεμότητα και σε μόνιμη μεταβλητότητα των σχολικών μονάδων. Δημιουργεί σοβαρή ανισοτιμία στην έγκαιρη ενημέρωση όλων, και μεγαλώνει την ανασφάλεια ανάμεσα στους συναδέλφους. Είναι φανερό πως η όποια εφαρμογή αυτής της εγκυκλίου στη συγκεκριμένη περίοδο, μόνο ανισότητες και αναστάτωση θα δημιουργήσει ενώ εκ των πραγμάτων στις αρχές του Σεπτέμβρη τα Υ/Σ θα κληθούν να επαναλάβουν τις διαδικασίες αυτές.

Θυμίζουμε ότι τέτοιες προσπάθειες είχαν προωθηθεί και από τις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου παιδείας και απέτυχαν, επειδή συνάντησαν την αποφασιστικότητα και την αντίδραση των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών. Μπορούν να ανατραπούν και τώρα.

[ads-post] 

Γι’ αυτούς τους λόγους:

Καλούμε 

  • την ΕΛΜΕ Λάρισας να καταγγείλει την απαράδεκτη εγκύκλιο και τις μεθοδεύσεις του υπουργείου Παιδείας και να απαιτήσει την άμεση ανάκλησή της. Να κάνει ότι είναι δυνατό να μην προχωρήσουν αυτές οι διαδικασίες που παραβιάζουν την εκπαιδευτική νομοθεσία και κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα.

  • τους αιρετούς να απαιτήσουν να μην πραγματοποιηθούν οι συνεδριάσεις των ΠΥΣΔΕ και σε κάθε περίπτωση να μην νομιμοποιήσουν με την παρουσία τους στις αυτή τη φαρσοκωμωδία του υπουργείου.


Απαιτούμε διαφάνεια στις τοποθετήσεις και τα λειτουργικά κενά, διαδικασία που προϋποθέτει το άνοιγμα των σχολείων, αναλήψεις υπηρεσίας, ολοκλήρωση εγγραφών – μετεγγραφών, κατάθεση διαγνώσεων για ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κλπ. συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων για οριστικοποίηση τμημάτων μαθητών, εκτίμηση και δηλώσεις υπεραριθμιών θετικών ή αρνητικών, καταγραφή των πραγματικών αναγκών σε εκπαιδευτικούς.


Να αποσυρθεί τώρα η απαράδεκτη εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας!